Είναι όμως νόστιμα!

254.jpg

Είναι γεγονός ότι αν ξεκινήσεις δεν σταματάς με τίποτα, μιλάμε για τέτοια πόρωση που από ένα σημείο και μετά οι κινήσεις σου πλέον είναι μηχανικές!

 

Καλά μόνο αυτά είναι; Άλλα δεν έχουμε;

 

Ας σοβαρευτούμε λοιπόν, κάνοντας το μπολάκι στην άκρη, αγνοώντας το τελείως και δείχνοντας την απαραίτητη προσοχή στα παρακάτω γραφόμενα, τηρώντας τα με θρησκευτική ευλάβεια!    

 

Η (ανθ)υγιεινή συνήθεια των σνακ 

Αγαπημένη διατροφική συνήθεια όλων είναι τα σνακ που καταναλώνουμε μεταξύ των γευμάτων. Η ποικιλία είναι τόσο μεγάλη που ακόμα και ο πιο απαιτητικός μπορεί να ικανοποιηθεί. Τα βρίσκουμε παντού και μπορούν να μετριάσουν το αίσθημα της πείνας. Όσο γευστικά είναι, τόσο κακό κάνουν στην υγεία μας. Υπάρχει όμως τρόπος να ελέγξετε την ακατανίκητη επιθυμία σας για ένα σνακ και να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές.

Γιατί τα σνακ είναι ανθυγιεινά;

 Η συνήθεια του να καταναλώνει κανείς σνακ (γλυκά ή αλμυρά) μεταξύ των γευμάτων του δεν είναι κακή, ούτε ανθυγιεινή, καθώς οι διαιτολόγοι πιστεύουν ότι δεν πρέπει να μένουμε για πολλές ώρες χωρίς τροφή η οποία είναι απαραίτητη ειδικά όταν εργαζόμαστε καθώς δίνει ενέργεια στο σώμα και στο πνεύμα.Κακές είναι οι επιλογές που κάνει η πλειοψηφία των ανθρώπων όταν αισθανθούν ότι πρέπει κάτι να φάνε μέχρι να έρθει η ώρα να απολαύσουν το μεσημεριανό ή το βραδινό τους. Και κανείς δεν μπορεί να τους κατηγορήσει καθώς τα διατροφικά πρότυπα τουλάχιστον στην Ελλάδα έχουν αλλάξει ριζικά την τελευταία 20ετία.Ο δυτικός τρόπος διατροφής κυριαρχεί παντού και προβάλλεται συστηματικά. Αντιθέτως η μεσογειακή διατροφή κινδυνεύει να ξεχαστεί. Μοιραία, λοιπόν, όλοι όταν θέλουμε να γευτούμε κάποιο σνακ μεταξύ των επιλογών μας είναι πάντα οι σοκολάτες, τα παγωτά, ειδικά το καλοκαίρι, τα γλυκίσματα όλων των ειδών ή τα τοστ, τα σάντουιτς, τα μπισκότα, οι τυρόπιτες, τα πατατάκια, τα ποπ κορν κ.α.

Τα σνακ είναι πλούσια σε λιπαρά, ιδίως σε κορεσμένα λίπη, τεχνητά χρώματα και αρώματα, συντηρητικά, ζάχαρη και άλλες γλυκαντικές ουσίες και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Η έλλειψη των φυτικών ινών είναι η βασική αιτία που δεν επέρχεται άμεσα αίσθημα κορεσμού στον οργανισμό με αποτέλεσμα να καταναλώνουμε μεγαλύτερες ποσότητες. Αυτομάτως ο αριθμός των θερμίδων αυξάνεται και τελικά καταλήγουμε με μερικά παραπανίσια κιλά αλλά και οδοντικά προβλήματα ειδικά αν τα σνακ που επιλέγουμε είναι κυρίως γλυκά.

Τα ανθυγιεινά σνακ μπορούν να γίνουν λιγότερο ανθυγιεινά

 Η πρώτη σκέψη που θα κάνει κανείς διαβάζοντας τα παραπάνω είναι ‘αφού όλα τα σνακ είναι ανθυγιεινά, θα πρέπει να πάψω να τα καταναλώνω’. Η λύση δεν είναι αυτή ακριβώς, διότι ακόμα και ο πιο εγκρατής άνθρωπος, κάποια στιγμή θα υποκύψει στον πειρασμό και θα φάει μια σοκολάτα ή μια τυρόπιτα.Όπως προαναφέραμε όλα είναι θέμα επιλογών. Τώρα η λύση στο πρόβλημα των ανθυγιεινών σνακ είναι η σωστή επιλογή. Και δεν εννοούμε φυσικά να επιλέγετε μόνο σνακ με την ένδειξη ‘light’, αλλά να συνεχίσετε να απολαμβάνετε τα αγαπημένα σας σνακ, μειώνοντας τον κίνδυνο για την υγεία σας.Δεν χρειάζεται ιδιαίτερο κόπο αλλά τρόπο:Τα πατατάκια και τα ποπ κορν είναι αγαπημένη επιλογή μικρών και μεγάλων. Μπορούν να γίνουν λιγότερο ανθυγιεινά αν επιλέξετε να φτιάξετε μόνοι σας τα ποπ κορν χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο (τρεις κουταλιές της σούπας είναι αρκετές για ένα μεγάλο μπολ) και ελέγχοντας την ποσότητα του αλατιού. Αν πάλι δεν είστε τύπος της κουζίνας, στα σούπερ μάρκετ θα βρείτε ποπ κορν με χαμηλά λιπαρά.Όσο για τα πατατάκια, προτιμήστε μικρές συσκευασίες, εκτός αν σκοπεύετε να τα μοιραστείτε με κάποιον, επιλέγοντας πάντα εκείνα που έχουν τηγανιστεί σε ηλιέλαιο ή καλαμποκέλαιο. Βέβαια, υπάρχει και καλύτερη λύση, να τηγανίσετε μόνοι σας μερικές πατάτες, αποφεύγοντας όλα τα χρώματα και τα αρώματα που περιέχουν κυρίως τα πατατάκια με γεύση και ελέγχοντας την ποσότητα που θα καταναλώσετε αλλά και το αλάτι που θα προσθέσετε.Επειδή το καλοκαίρι το παγωτό είναι η πιο δροσιστική επιλογή, κάντε την κατάλληλη επιλογή και θα βγείτε κερδισμένοι. Οι σπιτικές συνταγές για παγωτό είναι σίγουρα μια καλή λύση, δεν περιέχουν συντηρητικά, αρώματα και χρώματα. Ωστόσο, ακόμα και τα παγωτά του εμπορίου μπορούν να επιβαρύνουν λιγότερο την σιλουέτα σας αν επιλέξετε γρανίτες φρούτων ή τη γεύση που σας αρέσει χωρίς σιρόπι, ξηρούς καρπούς και κερασάκια και φυσικά σε ατομική συσκευασία.Πολλοί προτιμούν τα κουλουράκια και τα μπισκότα διότι συνδυάζονται με τον αγαπημένο τους καφέ. Εδώ το μυστικό είναι η ποσότητα, καθώς δύσκολα σήμερα έχει κάποιος χρόνο για να φτιάξει σπιτικά κουλουράκια ή μπισκότα. Αντί για τα συσκευασμένα προϊόντα επιλέξετε καλύτερα αυτά που έχει ο φούρνος της γειτονίας σας. Έχουν λιγότερα συντηρητικά και επιπλέον μπορείτε να αγοράσετε όσα ακριβώς θέλετε, περιορίζοντας στο ελάχιστο τον πειρασμό να φάτε περισσότερα από όσα μπορείτε για να μην πάνε χαμένα.Για τους λάτρεις της σοκολάτας η λύση είναι να αγοράζετε πάντα μικρές συσκευασίες, καθώς ποτέ δεν μπορείτε να είστε σίγουροι για τα όσα αναγράφονται στη συσκευασία περί θερμίδων. Καλύτερα λοιπόν να φάτε μια μικρή σοκολάτα ικανοποιώντας την επιθυμία σας για κάτι γλυκό παρά μια μεγάλη συσκευασία που το μόνο που θα σας προσφέρει είναι πολλές επιπλέον θερμίδες.

Τα τοστ και τα σάντουιτς με μικρές παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν σαφώς πιο υγιεινά. Κατ’ αρχάς φτιάξτε μόνοι σας το τοστ ή το σάντουιτς της αρεσκείας σας, ελέγχοντας έτσι και την ποιότητα των υλικών αλλά και τις θερμίδες. Επιλέξτε μαύρο ψωμί, τυρί με χαμηλά λιπαρά, ζαμπόν γαλοπούλας ή κοτόπουλου, φρέσκα λαχανικά ωμά ή βραστά, μαγιονέζα με λίγα λιπαρά, μπιφτέκι λαχανικών, βραστές πατάτες. Κάντε το συνδυασμό που σας αρέσει και σίγουρα το αποτέλεσμα θα είναι εξίσου γευστικό με το σάντουιτς που αγοράζετε συνήθως από κάποιο κατάστημα γρήγορης εστίασης.

Υπάρχουν και υγιεινά σνακ

 Η αξία της μεσογειακής διατροφής για την υγεία είναι αναμφισβήτητη. Μπορείτε λοιπόν να την εφαρμόσετε ακόμα και για την επιλογή των σνακ. Άλλωστε η ελληνική φύση διαθέτει μεγάλη ποικιλία φρούτων, λαχανικών, δημητριακών και γαλακτοκομικών προϊόντων που μπορούν να ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό καταναλωτή.Αντί λοιπόν για πατατάκια, ποπ κορν, σοκολάτες, παγωτά, μπισκότα και κουλουράκια προτιμήστε:φρούτα εποχήςγιαούρτι χαμηλών λιπαρών σκέτο ή με δημητριακά ή με φρούτασαλάτες φρούτων και λαχανικώνψωμί, φρυγανιές και δημητριακά ολικής αλέσεως σε συνδυασμό με τυρί χαμηλών λιπαρών ή μέλι, χυμούς φρούτων, παγωμένο γιαούρτι, γάλα.

Όλα είναι θέμα στρατηγικής

 Τα σνακ είναι πειρασμός ακόμα και για εκείνους που έχουν συνειδητοποιήσει ότι τους κάνουν κακό. Η προσπάθεια υιοθέτησης μιας πιο υγιεινής τακτικής παρεμποδίζεται συχνά από μια επιθυμία της στιγμής για μια σοκολάτα ή μερικά πατατάκια. Λίγη στρατηγική θα σας βοηθήσει να απομακρύνετε τους πειρασμούς:σκεφτείτε εκ των προτέρων τι θα θέλατε να φάτε μεταξύ των γευμάτων σας. Έτσι θα ελέγξετε και την ποσότητα αλλά και την ποιότητα των σνακ που θα καταναλώσετεετοιμάστε μόνοι σας το αγαπημένο σας σνακ και πάρτε το μαζί στη δουλειάεπιλέξτε χυμούς φρούτων και ροφήματα όπως τσάι (ζεστό ή παγωμένο) πιείτε νερό, θα μετριάσει το αίσθημα της πείνας και έτσι θα κάνετε πιο συνετή επιλογή.

Πηγή: http://www.in.gr

Advertisements
Explore posts in the same categories: Καλή ζωή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: