Μία «πολιτισμένη» είδηση

 a_tonia_14367.jpg

Δεν γίνεται να συνεχιστεί άλλο αυτή η ιστορία με το “ροζ”. Έχω αηδιάσει στην κυριολεξία, ανησυχώντας για το εύρος της έκτασης που έχει πάρει, αλλά κυρίως για τις άμυνες της δημοκρατίας μας. Ένα γεγονός το οποίο πρέπει να μας προβληματίσει ιδιαίτερα. Φτάνει πια γιατί ξεφύγαμε και χάσαμε την ουσία του πράγματος. Άρωμα σάρκας παντού, η θέα της δε, προκαλεί παροξυσμό κι επανεκδόσεις. Θεέ μου πως καταντήσαμε έτσι, με τα ίδια μας τα πιστεύω να χωράνε μέσα από μία κλειδαρότρυπα. Πιάνω τον εαυτό μου ανήμπορο να κάνει κάτι με το μέγεθος του σαθρού και προσπαθώ ο άμοιρος πληκτρολογώντας, να μεταφέρω λίγο πολιτισμό, με τις γεμάτες από ανησυχία δημιουργίες ενός νέου ανθρώπου, μιας Ελληνίδας. Επιτέλους λίγο φως, λίγο πολιτισμός και παιδεία.

Σε νέα Ελληνίδα συνθέτρια το «Jurgensen» στη Μόσχα. 

«Η μουσική της μιλάει στο κοινό και στην ψυχή. Το έργο της κάνει τη σύγχρονη μουσική να πηγαίνει ένα βήμα μπροστά». Διθυραμβικές κριτικές συνόδευαν το έργο «Μνημόνιο» της Ελληνίδας φοιτήτριας Λίνα Τόνια που της χάρισε το πρώτο βραβείο σύνθεσης στον 4ο διεθνή διαγωνισμό Σύνθεσης «Jurgensen» στη Μόσχα.

Η νεαρή μουσικοσυνθέτρια, από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, τεταρτοετής φοιτήτρια του τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ δεν ήταν μόνο η καλύτερη στην κατηγορία των κουαρτέτων για έγχορδα αλλά και η μικρότερη σε ηλικία (μόλις 22 ετών!) που ξεχώρισε ανάμεσα σε 145 συνολικά νέους μουσικούς (έως 40 ετών) από 39 χώρες στον αναγνωρισμένο πλέον διαγωνισμό – μια συνδιοργάνωση του υπουργείου Πολιτισμού της Ρωσίας, της ένωσης Ρώσων συνθετών και του Κρατικού Ωδείου της Μόσχας. Το «Μνημόνιο» που παραπέμπει «σ’ αυτό που έρχεται να ξυπνήσει τη μνήμη μας», εξηγεί η ίδια στην «Κ» είναι ένα οκτάλεπτο έργο με δύο βιολιά, βιόλα και τσέλο, το οποίο «θα μπορούσε κάλλιστα να ντύσει το σενάριο μιας ταινίας».

Η διαδρομή της ξεκινάει σε ηλικία 6 ετών στο ωδείο της γενέτειρας Αλεξάνδρειας όπου οι σπουδές της στο αρμόνιο, μετέπειτα στο πιάνο και το πτυχίο Αρμονίας της έδωσαν το «εισιτήριο» για το τμήμα μουσικών σπουδών του ΑΠΘ. «Η σύνθεση είναι όνειρο ζωής. Σ’ αυτήν με οδήγησαν χωρίς να το καταλάβω η λατρεία μου για την ποίηση και η αγάπη μου για τη μουσική. Σε ηλικία 15 ετών άρχισα να μελοποιώ τους στίχους που έγραφα, αλλά στη σύγχρονη μουσική στράφηκα το 2004, όταν κατά τη διάρκεια των σπουδών μου ακολούθησα την κατεύθυνση της σύνθεσης».

Ο δρόμος που επέλεξε και ο καθηγητής της Χρήστος Σαμαράς την κατηύθυναν σε άλλα σύγχρονα μουσικά μονοπάτια. «Δεν είναι εύκολος. Χρειάζεται πολύ δουλειά, αλλά για γράψεις μουσική πρέπει να σκύψεις βαθιά μέσα σου και να μετατρέψεις τον εσωτερικό του κόσμο σε ηχητικό πλούτο. Η μουσική υπάρχει μέσα μου. Είναι συναισθήματα».

Στο εξωτερικό.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των σπουδών της γράφει ασταμάτητα, ακούραστα, με πολύ λίγο ύπνο αλλά με πολύ κέφι, όπως ομολογεί. Δεν είναι τυχαία τα βραβεία πανελλήνιων διαγωνισμών που προηγήθηκαν του διεθνούς, στη διετία 2005-’06 : σύνθεσης δωματίου του ΑΠΘ με το έργο «Anil» για κλαρινέτο και πιάνο, τιμητική διάκριση στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Φίλων της Μουσικής στην Ανθούσα Αττικής για το έργο «Ικεσία» ΙΙ, κουϊντέτο εγχόρδων και βραβείο στον διαγωνισμό σύνθεσης δωματίου από το Δημοτικό Ωδείο Πατρών σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών με το έργο «Ικεσία» ΙV για επτά όργανα.

Η επιβράβευση και η ανοδική πορεία της εξασφάλισε και τον απαραίτητο «φάκελο», για να τελειώσει τη σχολή στο τέταρτο έτος -ένα χρόνο νωρίτερα. Δίλημμα στο τέλος των σπουδών δεν τίθεται. «Ο δρόμος των Ελλήνων μουσικών δυστυχώς είναι προς το εξωτερικό. Μ’ ενδιαφέρει να ανιχνεύσω τη μουσική έξω από τα όρια της ελληνικής πραγματικότητας, να κάνω ένα νέο κύκλο σπουδών να γνωρίσω τον τρόπο σκέψης ξένων συνθετών και πώς αντιλαμβάνονται τη σύγχρονη μουσική».

Πηγή: http://www.kathimerini.gr

Advertisements
Explore posts in the same categories: Πολιτισμός

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: